Tobias's Journals

Washington |

wiiiiih
we zijn er weer ! :)

Voor wie het iets kan schelen: klein verslagje. (niet te lang, ik ben al like 40 uur wakker, dus ik ga er niet te veel tijd in steken + ik heb 3 weken geen pc aangeraakt en het typpen gaat wat stroef :p)

Anywayz: The story!!!

Vrijdag 18 juli: vertrek.
Rechtstreekse vlucht Brussels International Airport (Zaventem) naar Washington International (Dulles)
Daar in de namiddag plaatselijke tijd aangekomen. Geïnstalleerd in het hotel, ff rondgekeken, en gaan eten (ginder was het ondertussen al 20h, met het tijdsverschil van 6 uur dus al 2 uur 's nachts voor ons. Maar hardcore opblijvers als we zijn was dat geen probleem :p)
Volgende dag beetje vanalles gezien. Witte huis, Capitool (met rondleiding), Lincoln memorial (ge weet wel, da wit tempelke met dervoor een keilange vijver waar Forrest Gump zo'n toespraak hield ofzo), obelisk, en nog wa monumenten.
Volgende dag (zondag ondertussen) wa musea gedaan, Air&Space, het kerkhof waar Kennedy ligt, en het Vietnam Memorial.
In Washington heb ik Final Fantasy nieuw op de kop weten te tikken voor een leuke 14.99$. Geen geld dacht ik, en vermits we toch een USA PS2 gingen kopen zeker de moeite.
Maandag ochtend om 5h plaatselijke tijd terug naar Dulles met de taxi, om het vliegtuig naar Las Vegas te nemen. Daar aangekomen (weer 3 uur tijdsverschil), was het VERSCHRIKKELIJK warm. Temperatuur in de schaduw van een leuke 105°F (ongeveer 41°C). De huurauto die voor ons voorzien was, was er niet, dus kregen we een model hoger. Nen échte Cadillac Deville! Een zalig beest met fameus wa kracht onder de motorkap. Met speciaal 'steek voorbij' knopje waarmee ge in enkele seconden optrekt tot 75mph (130Km/h ofzo, you see in Amerika werken ze nog altijd met mijl, fahrenheit, pound, ounce, gallon, feet, inch, enzovoort... Ferm irritant). Piggy weet misschien wa ik bedoel, zijn pa z'n auto heeft ook zoiets. :p
Vermits wij geen van beide 21 zijn, mochten we niet gokken. Dan maar in de Arcade kelder gedoken, alwaar kasten stonden van Soul Calibur 2, Daytona USA 2, Killer Instinct, vanalles. Daar even een slordige 15$ doorgedraaid, 's avonds naar een spectakel diner gegaan in een arena. Was redelijk impressive, en echt op z'n Amerikaans. Veel lawaai, spectaculair, lichtflitsen, you get the picture.
Volgende dag met de auto door de woestijn (Las Vegas ligt in het midden van de Nevada woestijn), richting Grand Canyon.
Vanaf hier ga ik het niet zo uitgebreid meer doen, omdat de meeste van die parken ongeveer hetzelfde zijn. Wandelen, uitzichten kijken, beestjes zien, lekker warm weer,...
De parken die we gedaan hebben (in volgorde):
Grand Canyon (by far het spectaculairste, met helicopter derover gevlogen, en derna een documentaire derover gezien in Imax)
Canyonlands
Monument Valley
Arches (grote steenbogen en wankelende stenen die na enkele honderden jaren ineens instorten)
Bryce Canyon
Zion
Death Valley (woestijn onder zeeniveau, verschrikkelijk heet. Hier hebben we het warmste punt van de reis bereikt. 109°F in de schaduw, 43°C. Het had wel juist geregend (normaal maar 1cm per jaar, maar toen ineens een hele vloedgolf met modderstromen en al), dermee dat het zo 'koud' was. Normaal schommelt het daar rond de 50°C.)
Yosemite (het mooiste park imo, groen met bomen en water, in tegenstelling tot de vorige woestijnachtige parken)

Na Yosemite uiteindelijk naar San Francisco gereden (of beter gezegd gezeild, de vering van dieje Cadillac was zálig!). Daar ff verkeerd gereden, en ineens zaten we midden in de grootstad met onze slee. Na ff wa paniekerig gedoe van mijn moeder moest ik co-piloot spelen met een stadsplanneke in de hand. Eigenlijk ging da redelijk vlot voor een grote stad, door Antwerpen geraken duurt langer.
Anywayz, diejen dag hebben we niet veel meer gedaan. We bleven 4 nachten en 3 dagen in San Francisco.
De volgende dag hebben we Chinatown bezocht, wat leuke hebbedingetjes gekocht.
Kleren gekocht in Macy's (ieuw) en lekker gegeten.
De dag erna het beroemde Fishermen's Wharf bezocht (met het kabeltreintje de bergen van SFO op), boottochtje tot onder de Golden Gate Bridge en rond het fameuze Alcatraz ('The Rock'). Lekker gegeten in een visrestaurantje (waar wij als echte Belgen natuurlijk een hamburger gegeten hebben, screw vis !), en ff gekeken naar een bende Japanners die allemaal rond 4 arcade kasten stonden van Initial D (Zalig racegame op PS2 in Japan).
's Avonds zijn we onze console inkopen gaan doen.
Een USA PS2, Burnout 2 voor cube, en nog wat PS2 games: Xenosaga, .hack//INFECTION, Baldur's Gate Dark Alliance, Summoner 1&2 (die waren spotgoedkoop).
De volgende dag was de échte koopdag, broeken, T-shirts, schoenen, en andere boring stuff.
Die dag was Mario Golf uitgekomen in Amerika, dus nog ff binnengesprongen in de EB Games in Powel St. Twee minuten later stapten we buiten met Mario Golf, Final Fantasy Tactics en Star Ocean The Second Story (beide voor PSOne).
Ondertussen was het vrijdag 8 augustus geworden, 's morgens tamelijk vroeg opgestaan, valies in orde gemaakt, PS2 verborgen in mn handbagage, en op naar San Francisco International Airport (SFO).
Huurauto afgegeven, ingechecked, gewacht, geboard, en opgestegen. De vlucht duurde 9h38'31", getimed met mn chrono. ;) MAAAAARRRR onze vlucht was dus niet rechtstreeks naar 'The Heart of Europe' Brussel, maar naar London (Heatrow). Daar hadden we normaalgezien een aansluitende vlucht naar Brussel, die anderhalf uur later zou vertrekken. Anderhalf uur later nog altijd geen Gate bekend, gaan zagen bij de balie van United Airlines, en uiteindelijk om 10h15 Londen tijd konden we vertrekken (2 uur later dan voorzien, maar we mochten dan wel in Business class... voor een stom vluchtje van amper 40 minuutjes.).
San Francisco naar Londen is 8 uur verschil, België is nog een uur verder.
Uiteindelijk kwamen we op Zaventem aan, om 12h30 Belgische tijd, 3h30 SFO tijd.
Doodmoe maar tevreden schreden we door de lange terminal van Zaventem, bagage gaan ophalen (die voor een keer eens niet te laat was), en zonder probleem door de douane geraakt.

Dat was zo snel even ons tripje naar de USA. Veel vlees (steak als ontbijt!), hamburgers, frieten, constant cola of pepsi gedronken, 5Kg bijgekomen.
Maar het was het waard! :)

See you next time...

Locations Visited: Brussel, Washington

No images uploaded to album.

Add Comment

Comment Policy:

Only signed in members can comment on journal entries. Please sign in now or register if you would like to leave a comment. Comments are sent to the owner of this journal for approval before being made live on the site.